onsdag 28 april 2010

Skrivkoma.

Man märker när man kommer in i en tid där saker som sak fixas som inte är kreativa. Man gör inte särskilt mycket rent praktiskt, men man är hela tiden upptagen psykiskt av att slutföra något. Denna och förra veckan har bestått av Festförberdelser & Slutförandet av långfilmen. Vilket har inneburit Biomix med ljudet och utskjutning av 35mm. Samt få veta om vi skulle komma med i Cannes eller inte (vilket vi inte gjorde - men nu hoppas vi på Toronto som har sett den och gillar den)

Därför har jag inte kunnat skriva. Och inte orkat skriva. Jag har tänkt mycket men inte skrivit. Och desto mer man väntar desto briljantare förväntas man skriva.

Nu har jag tagit mig ur mitt skrivkoma och skrev mina första rader på flera veckor på ett nytt projekt igår. Dessutom har jag börjat klippa en ny grej vi gör mot Bastin och USA. Så jag hoppas att känslan av kreativitet snart ska ta över mitt huvud istället för känslan av pollenallergi som infekterar och gör mig segtänkt och hjärnslö.

Allt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar