lördag 1 maj 2010

Sjuk.

När man är sjuk:
Är inget roligt. Man ser inte fram emot något. Inget känns spännande. Och allt man gör är att fördriva tiden så att man blir frisk.

Jag vågar inte öppna mailen för att se om jag fått massa jobbiga jobbmail.
Jag orkar inte skriva något av de 100 saker jag borde skriva.
Jag orkar inte bry mig om någonting alls idag. Och sådana dagar känns jobb lite extra meningslöst i ens liv. Och det är stunder som då som man undrar om man gör rätt prioriteringar i livet eller inte. Ska man verkligen driva företag när man tar nederlag personligt och när man får stress av minsta lilla uppoffring.

Det mesta verkar ge mig stress nu. Långfilmens slutförande. Väntan. Ledighet. Flyga. USA. Ekonomi. Skriva. Val. Sjukdom. Blogg.

Jag måste hitta något slags svar på hur jag ska känna mig mer lugn. Jag är alldeles för uppe i allt.

Nu honungs-te och Nanny Diaries - med förhoppningen om att imorgon vakna upp frisk och med större livshopp.

1 kommentar:

  1. Nanny Diaries har jag velat se, berätta om den var bra :).
    - Anna - www.annatjernstrom.webb.se

    SvaraRadera